Homosexuella bröllop

Religionen har i årtusenden inspirerat skapande och konst

Moderator: Moderatorerna

Postby Flicka_av_Porslin » 2006-12-12 23:58

Förlåt :oops: Jag läste fel. :oops: :oops: :oops:
Leroys leende är ibland allt som behövs.
Flicka_av_Porslin
Moderator

Postby YellowSubmarine » 2006-12-12 23:59

exordium wrote:Flicka_av_Porslin, hon höll med Vinröd

Ja. Precis. Jag höll med Vinröd. Duh. Kram gumman.
YellowSubmarine

Postby Linnéa » 2006-12-13 00:17

Duh. Kram gumman.

Var inte nedlåtande.
/Linnéa, administratör
Linnéa
Administratör

Postby Konservativ » 2008-02-20 21:31

Det är väl ändå en självklarhet att homosexuella inte ska få gifta sig. De får ha sina känslor i fred men när de ska gifta sig så går det bara för långt. Varför skapade Gud två kön? Jo, därför att de skulle älska varandra och vara varandra trogna (i äktenskapet). Sen får man tollka Bibeln hur man själv vill. Detta måste inte innebära att homosexuella är hemska varelser. De kan väl ha rätt att få ha sina känslor osv. Men visa dem inte offentligt (för tusan).
Konservativ
Användare
Användare

Postby vinröd » 2008-02-21 19:31

Konservativ wrote:Varför skapade Gud två kön? Jo, därför att de skulle älska varandra och vara varandra trogna (i äktenskapet).

Står det i Bibeln (eller liknande)? Jag tror det när jag ser det. Sen är det ju just det att alla möjliga tolkningar samt motstridigheter i texterna omöjliggör absolut religiös fundamentalism. Förtrycket av homosexuella har snarare understötts i det historiska sammanhanget.

Dessutom är det väl numera en allt mer allmänt rådande föreställning (i Sverige) att mänskliga rättigheter går före religionsfriheten. Att förtrycka en annan människa kan inte betraktas som utövande av ens religion.
Vote for change!
Vote for Leroy!
vinröd
Administratör

Postby Sweet_Exorcist » 2008-02-21 20:22

Konservativ wrote:Det är väl ändå en självklarhet att homosexuella inte ska få gifta sig. De får ha sina känslor i fred men när de ska gifta sig så går det bara för långt. Varför skapade Gud två kön? Jo, därför att de skulle älska varandra och vara varandra trogna (i äktenskapet). Sen får man tollka Bibeln hur man själv vill. Detta måste inte innebära att homosexuella är hemska varelser. De kan väl ha rätt att få ha sina känslor osv. Men visa dem inte offentligt (för tusan).

Om man inte är kristen då?Varför ska man leva efter bibeln(eller somligas tolkning av den) då?Det finns trosinriktiningar som tror att människans högsta utvecklingsform kommer vara enkönad eller att könet inte spelar någon roll alls för fortplantning eller någonting i framtiden.De kan självklart ha fel,men det finns inget som säger att de som tror det har mer fel än kristna som läser bibeln bokstavstroget och tror att jorden skapades på sju dagar.
Det står i bibeln att "du skall icke dräpa" ändå dödas det friskt i religionens namn varje dag.Bara ett exempel på varför jag inte tar den på allvar.Eller rättare sagt,ett exempel på att det går att tolka det mesta som man själv vill.
Sweet_Exorcist
Akademiaspiratör
Akademiaspiratör

Postby BeautifulThing » 2008-05-24 21:36

Homosexuella får väl gifta sig om de vill.
BeautifulThing
Användare
Användare

Postby Rb0ne » 2008-05-24 21:53

BeautifulThing wrote:Homosexuella får väl gifta sig om de vill.

Det delikata i situationer är att de vill bli vigda som kristna, och många med mycket att säga till om inom kristendomen anser att homosexualitet är fel (iom vad t.ex. paulus skrivit om dem). Men jag håller med dig.
Little Timmy was a chemist
Little Timmy is no more
'cause what he thought was H20
was really H2S04.
Rb0ne
Administratör

Re: Homosexuella bröllop

Postby farbrorwerther » 2009-11-27 18:15

Fredrock wrote:Homosex-bröllop
Rätt eller Fel ??

Förstår nästan inte meningen med frågeställningen...... :roll:
Jag tycker det är rätt med bröllop. Om två människor älskar varandra och vill bli ett par så skall dom få gifta sig. Då är det strunt samma för mig om dom är lesbiska, bögar eller fågelskådare tex......

Fredrock wrote:Det finns massor med listor i där man kan anmäla sitt missnöje mot detta
säkert För åxå ...

Vad tycker Ni ??

Ehh, jaha......Vill du anmäla ditt missnöje, eller har jag tolkat dig fel ? Varsågod och vädra dit missnöje isåfall. Det finns många andra som har en annan syn på saken.
farbrorwerther
Nybörjare
Nybörjare

Previous

Return to Religion